10 Ara 2017

Uçurtma Avcısı -Kitap Yorum





Kütüphane macerasına son gaz devam💫

Hani derler ya kitaplar seçer sahibini diye,kitap teslim etmeye gittiğimde kapıdan girdiğim gibi karşıdaki rafta durmuş bana bakıyordu.Bu sefer kitap almaya niyetim yoktu ama o çok okumak istediğim her yerde çok metnini duyduğum ,alışveriş listeme eklediğim   kitap  tam rafın ortasında durmuş tek başına beni al dercesine bakarken nasıl almazdım ki😊



Emir ve Hasan, Kabil'de monarşinin son yıllarında birlikte büyüyen iki çocuk... Aynı evde büyüyüp, aynı sütanneyi paylaşmalarına rağmen Emir'le Hasan'ın dünyaları arasında uçurumlar vardır: Emir, ünlü ve zengin bir iş adamının, Hasan ise onun hizmetkârının oğludur. Üstelik Hasan, orada pek sevilmeyen bir etnik azınlığa, Hazaralara mensuptur.

Uçurtma Avcısı arkadaşlık, ihanet ve sadakatin bedeline ilişkin bir roman. Babalar ve oğullar, babaların oğullarına etkileri, sevgileri, fedakârlıkları ve yalanları...

Kitabın başlarında Emir'in görmezden geldiği olaydan sebep pek de iyi duygular beslemiyoruz ona karşı.Ortalarda biraz sıkıldım yalan değil,Emir'in  vicdanını ,hayatını dinlemekten  bıkmıştım.Hasan'ı merak ediyordum ben, o şimdi ne halde orada,yaşıyor mu?Yoksa Taliban'ın katlettiklerinin arasına girmiş miydi çoktan... 
Derken kitabı son sayfasına kadar gözlerimi şişiren ağlaya ağlaya heba olmuş bir şekilde bitirdim.😢

Sadece anlamlandıramadığım  bir konu vardı düşüncelerimde kalan...ta ki bu yorumu görene kadar...


Yazarın anlatım tarzı çok iyi, etkileyici, bence dört dörtlük. Duygulanmamak elde değildi, cidden, çok hoştu...elbette..ama tabii birşeyleri de düşünmeden edemedim. Vahşilik söz konusu olduğunda Taliban'a verdiği önemi keşke Sovyetler ve ABD için de gösterebilseydi yazar. Müslümanların vahşi, adi, şiddete ve kana düşkün, iğrenç insanlar olduğu şeklindeki Batı algısına çok da güzel bir destek gibi de olmuş Uçurtma Avcısı. Batı değerleriyle yaşayabilen, ana yurduna yeğenini de götürmek için elinden geleni yapan Emir herhalde belki istemeden de olsa kendi öz vatanına Hasan'a yaptığının bir benzerini yapmış oluyor. Müslümanların, talibanların vb o hallere gelmesini sadece müslüman olmalarına bağlamak ama yeni vatanının yaptıklarını son bir iki sayfada geçiştirmek bana pek de samimi gelmiyor açıkçası. Keşke Emir vatanında yaşasa ve yeni vatanının gerçek vatanına neler yaptığını anlatabilse ve ABD'ye öyle dönseydi...Rogojin(100kitap.com)



Okumayan yoktur eminim,çoğu kitap kurdunun çok methettiği kitabı ,kütüphanemiz sayesinde bende okumuş oldum.Ne mutlu içi dolu ,maddi imkansızlıkları ortadan kaldıran böyle binalar  var.🙏



Benden yetmiş beş dolar istedi;böyle bir virane için akıl almaz bir fiyattı,ama üzerinde durmadım.
İnsanları Hawaii'deki yazlık evinin masrafları için kazıklaman başka şeydi,üç çocuğun karnını doyurmak için kazıklaman, başka

6 yorum:

  1. Bu kitap çok derinden etkilemişti beni.. Ben de bu yıl okumuştum kitabı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her okuyanı derinden etkileyen kitaplardan biri gerçekten...Bende kütüphaneye iyiki üye olmuşum sayesinde okudum.

      Sil
  2. Uçurtma Avcısı çok güzel bir roman, okuduktan sonra bir süre etkisinden çıkamamıştım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende ağlamaktan balon gibi şişmiştim :) Teşekkürler yorum için^^

      Sil
  3. Mail de neden bahsettiğini şimdi anladım. Okuyalı uzun zaman olduğundan olayın yaşandığı ortamı pek hatırlayamamıştım. Alıntı yaptığın yorum kesinlikle yerinde. O ortam için zemin hazırlayanlar görmezden gelinmiş kitapta. Her müslüman mükemmeldir demiyoruz, elbette yozlaşmış olanlar müslüman kılığında fink atıyor ortalıkta. Ama bunu İslamın hatası olarak göstermek, sebebiyet verenin müslümanlık olduğunu ima etmek ırkçılıktan başka bir şey değil.
    Kitap arkadaşlık ve fedakarlık konusunda vermek istediği mesaj bakımından doyurucuydu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim bir türlü ifade edemediğim ama yorumda bahsetmek istediğim konu buydu ...aynen katılıyorum kuzuu^^

      Sil