26 Şub 2018

Genç Werther'in Istırapları

Kütüphaneden aldığım yayınevi bu değildi ,nette o yayınevine ait resim bulamadım.





Goethe tarafından "1774" henüz 25 yaşında iken kaleme alınan iki haftada yazılmış mektup romandır.

Son derece duyarlı ve tutkulu bir genç ressam olan Werther'in, düşsel dostu Wilhelm'e yazdığı mektuplardan oluşan Genç Werther'in Acıları, edebiyatta akılcılığın yerini alan duygusallığın bir başyapıtıdır.

Okurken çok fazla kenara alıntı yaptım ama Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu duygusal açıdan benim içime daha çok işlemişti.İki farklı yazar tabi ki anlatım tarzı ,bakış açısı farklı olacak,ben bu kitap hakkında bilgi sahibi olmadan alıp okudum.İmkansız bir aşk olunca sanki diğer kitapta ki duygulara bürüncem sandım ama öyle olmadı.(benim açımdan)

Kitaptan alıntılar ile yazımı sonlandırıyorum.


İnsanoğlu düşünmeye harcadığı zamanı,günlerini gün etmek için geçirmiş olsaydı,elbette daha az üzülecekti.


Yaşadığı alemi,içine doğru taşıyabilen ve ancak insan olmanın hikmetlerini çözebilmiş kişi bahtiyardır.


Onun beni sevdiğini düşündüğümden beri kendime değer veriyorum.

Az sözle çok şey söyleme sanatıdır şiir.
Ama öncelikle bunu söyleyecek kişinin hakiki güzelliğin ne olduğunu keşfetmesi gerek,sonra da bütün yürekliliği ile yan yana getirdiği kelimeleri ifade edebilme cesaretini gösterebilmelidir.

Wilhelm,aşkın olmadığı bir dünyada kalpler ne işe yarar dostum,söyle bana!
Işıksız bir fener ne iş yapar?

Bildiklerimi bütün insanlar biliyor,ama kalbim,o sadece bana ait.



4 yorum: