24 Ara 2016

SAKLI ÇOCUK -Kitap Yorumu-



Bazı sırlar hep gizli kalmalı... 

Şehrin sessizliği yine bir cinayetle bozuluyor. 

Sıradan bir hayat süren yaşlı tarihçi Erik Frankel çalışma odasında ölü bulunur. Evi, kitaplarla ve özel bir merakla biriktirdiği Nazi dönemi eşyalarıyla doludur.
Ekip, cinayeti aydınlatmak üzere işe koyulurken, dedektif Patrik babalık iznindedir. O, evde kalıp çocuk bakacak, eşi Erica ise yeni kitabını tamamlayacaktır. Ama çiftin çatı katında, Erica’nın annesinden kalan sandıkta buldukları kanlı bir zıbına sarılı madalya, her ikisinin de aklını kurcalamaktadır.

Belki de yaşlı adamın ölümü, sandıktaki gizemin de anahtarıdır.

Dünyanın okuduğu İsveçli yazar Camilla Läckberg’den, geçmişe gömülmüş sırlar üzerine çarpıcı bir roman...

Arka Kapak


*Çünkü sevmeyi reddedenlerin kaybedecek hiçbir şeyleri olmazdı.*


Kalabalık kadrosu ,günümüz ve geçmiş zaman arasında gidip gelen hikaye ve merak edilen sırlar.İlk başta adaptasyon sorunu yaşadım uzun zamandır bu tarz kitaplar değilde genellikle iki kişiye ağırlık verilmiş romantik romanlardan sonra ,kim kimdir, kimin evindeyiz oldum.Neyse yavaş yavaş okudukça bazı şeyler oturmaya başlıyor.
1943 yılında kendi çevresinde  kahraman ilan edilen Axel Frankel..daha sonra kendini 2. dünya savaşı suçlularını ifşa etmeye adayan biri..
O zamanda abisinin gölgesinde kalmış hayatı kitaplar olan Erik ,daha sonra tarihe kendini adamış bir öğretimci..
Karısının doğumunun ardından kısa bir zaman sonra yeni doğmuş bebeğini kaybetmiş  Gösta...
Uzun zamandır bebek sahibi olamayan  Annika..
Karısının doğumuna haftalar kalmış  Martin...
Büroya yeni gelen göçmen Poulo..
Her eve lazım bir eş ,bir baba 😄şu an (sözde)babalık izninde olsa da arada soluğu büroda alan Patrik...
Annesini tanımak isteyen Erica.. 
Büronun sevimli amiri ,artık bir köpek sahibi ve salsa kursuna giden Melberg...
Geçmişte ki hatası vicdanına ağır gelmeye başlayan Kjell... 


*Kjell o anda bunca zamandır nefretten daha güçlü bir duygu beslediğini fark etti:umut.*



Bir sürü karakter farklı hikayeler ve kesişen yollar..
Yapılan yanlış seçimler ,geri dönüşü olmayan hatalar...

..ve savaşın yol açtığı travmatik olaylar..

ve okunmayı bekleyen diğer karakterler....Frans ,Elcy ,Britta gibi..(ve malum kişi fazla açıklamayayım gizemini korusun kitap🙊

Bazen kitap sanki polisiye bir kitap okuyormuş değil de farklı bir kitap okuyormuş hissi uyandırdı ,bir kaç konuya değindiği için sanırım ..bazen sizi gülümseten anlarda oluyor ve tabi ki kitabı okudukça merakınızı artmasına sebep olan cinayet(ler)! sırlar! sonuna doğru suçluyu tahmin edeyim dedim ama o da suçsuz çıktı😁 En sonlarına doğru neler oluyor orada oldum.Bir sürü karakter farklı mekanlar,böyle birden bu gidişat size hafif bir ekşın da katıyor.Üzüldüm de en çok kime üzüldüm orasını bilemedim..Geçmişte yaşanan acı olaylara mı onun yol açtığı günümüze kadar devam eden olaylara mı? 


Bu arada bu bir seri imiş,😮ben  yazarı ilk defa okuyorum.Ve uzun zamandan sonra polisiye bir kitabı da,o yüzden bana farklı gelmiş olabilir ilk başta ,yazara alışkın olanlar zaten yazarın uslubüne de alışkındır.Diğer serileri de merak ettim.Bu 5. kitap galiba tam da emin değilim.Dün gece biraz okuyup bugün devam ederim dedim ,sonra biraz daha derken uyku falan kalmadı gece finalledim.💪


Polisiye sevenlere kesinlikle tavsiye edilir.👍
9/10 


Yazar:Camılla Lackberg
Yayıncı:Doğan Kitap
Sayfa:544 
Yayın Tarihi:2016



2 yorum:

  1. Ne güzel anlatmişsın kuzu😀 tebrik ederim. Bende başladım bi kitaba. "Bütün Güzel Çocuklar Şüpheli" edebi kısa bir kitap. Yazarlar fikir ayrılıkları yaşasamda güzel gibi. Bakalım. Aslında ocağın ilk haftası sinavlarim var ama hiç ders çalışasım yok.😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiiimm^^Gözüm yollarda kaldı vallahi^^ Yazarla hem fikir olma konusunda çoğu kitap da illa bi kaç nokta benim de oluyor ama genele bakarsan bittikten sonra hoş bir his oluşuyorsa beğendiğime kanaat getiriyorum:D
      Gündüz ders çalış gece oku :D Sınavlarında başarılar bu arada,Rabbim kolaylık versin ;)

      Sil