17 Mar 2017

Görgü Ve Casusluk -Kitap Yorum

kitap


Düzgün reverans yapabilmek bir başkadır.
Düzgün reverans yaparken bıçak fırlatabilmekse bambaşka.
Görgü okulu'na hoş geldiniz.


On dört yaşındaki Sophronia, annesinin sabrını zorlamaktadır.
Sophronia görgü kuralları yerine saat sökmek ve ağaçlara tırmanmakla ilgilenirken ailesinin en büyük korkularından biri, kızlarının misafirlerin karşısında o korkunç reveransını yapmasıdır ve Bayan Temminnick kızının bir hanımefendi olmasını çok istemektedir. Bu yüzden onu Matmazel Geraldine'in Seçkin Genç Hanımlar İçin Görgü Okulu'na gönderir.

Ancak Sophronia çok geçmeden bu okulun, annesinin umduğu gibi bir yer olmadığını anlar. Okuldaki genç hanımlar, görgü kurallarından fazlasını öğrenmektedir. Dans, kıyafet seçimi ve görgü kurallarının yanı sıra suikast, aldatma ve casusluk dersleri de verilmektedir; tabii olabilecek en kibar şekilde.

Sophronia ve arkadaşlarını heyecanlı bir ilk eğitim yılı beklemektedir..
 Tanıtım Bülteninden




Vampirler,kurt adamlar,robot hizmetçiler

,zeplinler'in ...  iç eteklikler,korseler ,kabarık elbiseler ,düzgün yapılan reveranslar,mendiller,kirpik kıprıştırma ve yelpaze sallama tekniklerinin  olduğu Viktorya dönemi Britanyalıların fantastik  dünyasına hoşgeldiniz.


Seri kitabı olarak bence iyi bir başlangıç tek kötü tarafı tadı damağımda kaldı😋  Ne ara başladım ne ara bitti anlamadım.Bazı karakterleri doğru düzgün tanıyamadık bile ,olaylar çok çabuk gelişti ve bitti.Goodreads te ilk kitabın puanı diğer kitaplara göre daha az , tahminimce Sophronia büyüdükçe olaylarda büyücek yeni maceralar daha zevkli hale gelecek.Aslında biraz pişman da olmadım değil,karakterleri,maceraları ,kitabın akıcılığı o kadar güzel ki keşke devam serisi çevrilmiş olsaydı da okusaydım dedim.  Harry Potter serisi ile kıyaslayamam çünkü okumadım,bi ara başladığımı hatırlıyorum ama bitirmedim.Onun kadar efsane olmaz bence ama kendine has tarzı ile kendini sevdiriyor.



by Wendbria

Gündüz güneşinin aydınlık ışığında,Sophronia yeni arkadaşı ilgili başka bir şey fark etti.Çocuğun suratı kirli değildi,o siyahiydi.Daha önce hiç siyahi biriyle tanışmamıştı.Ama Soap'un normal bir erkek çocuğundan farkı yoktu! 


by Wendbria




Etrafına bakındı. "Aranızda kilit açmayı bilen var mı?"
Pillover, "Sen de casus olacaksın!" diye söylendi.
"Yalnızca bir aydır eğitim alıyorum! Hem artık reverans yapabiliyorum ve kirpik kırpıştırma becerilerim de aynı şekilde gelişti."
"O zaman kirpiklerini kırpıştırarak kilidi aç bakalım."






Orjinal Adı:Etiquette & Espionage (Finishing School #1)
Yazar:Gaıl Carriger
Sayfa Sayısı: 336
Baskı Yılı: 2016
Yayınevi: Pegasus




8/10



"Büyüleyici, komik ve zekâ dolu. Harry Potter'ın mükemmel bir steampunk versiyonu."
-Marie Lu, Efsane üçlemesinin yazarı-

"Casusluk ve okul maceralarını harmanlayan Carriger, genç okurlarını paranormal steampunk'ın zekâ ve aksiyonla buluştuğu bir dünyaya davet ediyor."
-Horn Book-

"Carriger'ın genç yetişkin dalındaki ilk romanı Victoria Dönemi paranormal steampunk'ı ve cesur kadın kahramanlarını harmanlayarak yeni bir okur kitlesine taşıyor. Döneme has casusluk yöntemleri, zekâ dolu diyaloglar, komik anlar ve bir gemi dolusu tuhaf ama ilginç karakter de cabası."
-Booklist-

4 yorum:

  1. Merhabalar aramıza hoşgeldin :) şeydanın günlüğü sayesinde tanıdım seni kalemine kuvvet :) benim blogumada beklerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşbulduk:) Teşekkürler 😘 Gelirim tabi;)

      Sil
  2. Konusu ilgi çekici geldi bana. Bu aralar okuyacaklarım birikti. Onlar bitince kitabı alıp okuyabilirim. Emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh okunacaklar listesini hiç sorma ,günden güne biriktikçe birikiyor 😂

      Teşekkürler;)

      Sil