22 Mar 2017

Kadife Çiçekleri Düşerken -Kitap Yorum




Yıl 1911 New York / Manhattan  Triangle Gömlek Fabrikası yangını sonucu 146 kişi hayatını kaybetmiştir.Hemşire Clara Wood yaşanan o acı olaya yakından şahit olup ,sevdiği insanın ölümünü görmüştür.
 Ellis Adası'nda hemşire olarak hayatına devam eden Clara,o olaydan  sonra Manhattana bir daha ayak basmamıştır.Hastaneye gelen gizemli göçmen yeni eşini gemide bulaşıcı hastalıktan kaybetmiştir. Gizemli göçmenin acısı Clara'ya adeta ayna olurken, genç adamın yanından hiç ayırmadığı kadife çiçekleriyle bezeli şal genç kızın ilgisini çeker. Ve Clara hiç farkına bile varmadan bir çıkmazın içindedir artık. Üstlendiği sorumluluk onu yok mu edecek yoksa özgür mü kılacaktır?

Yıl 2001
11 Eylül saldırısında eşini kaybeden Taryn dul bir annedir.Kumaş dükkanında çalışan Taryn,eski kumaşları gün yüzüne çıkarmakla da uğraşır.Ta ki uzun zaman önce çekilen, boynunda kadife çiçekleriyle bezeli bir şalın olduğunu gösteren bir fotoğraf yerel bir dergide yayımlanana kadar… O andan itibaren Taryn, geçmişinde bırakmak için savaş verdiği 11 Eylül saldırılarının korkunç anılarıyla yeniden yüzleşmek zorunda kalır. Hem eşini kaybettiği hem de bir yabancının kendisini kurtardığı o günle… Peki, Taryn bunca zaman yüreğinde ağırlığını taşıdığı soruların yanıtını bulabilecek midir?

2 farklı olay ,ama aynı kedere sahip bu iki kadının hikayesi yüreklere dokunuyor.Özellikle Clara'nın hikayesi,onun acısı ile başa çıkma yöntemi Andrew'e yardım etmek isterken onun için en doğru olanı yapmaya çalışması.
Beni etkileyen,gözlerimi sulandıran bir kitap oldu😢.Belki de bu iki yaşanmış kötü olaylar ister istemez insanı zaten derinden  etkileniyor.Yangın olayından haberim yoktu ,okurken yeni öğrendim.Bazen de tam yaşadığım bazı şeylerin üzerine bu tarz kitaplar beni biraz daha fazla duygusallığa sürüklüyor.Bence su gibi akıp giden bir roman,bana gayet akıcı geldi.Başladım ve çok fazla mola vermeden ara  ara muhakkak hep okudum.
Sonunda bu iki kadın  hayatları için nasıl bir seçim yapacak?Artık yeni bir güne uyanmanın vakti gelmedi mi?


Güzellik gerçek olandır,gerçek olan güzel,
İşte budur yeryüzünde bilebileceğin ve bilmen gereken tek şey.

8/10





Yazar:Susan Meissner
Sayfa Sayısı: 382
Baskı Yılı: 2016
Yayınevi: Arkadya Yayınları

2 yorum:

  1. güzel bir kitaba benziyor beni tanıştırdığın için teşekkür ederim rica etsem blogumda ki tek soruluk ankete katılır mısın ?https://cocukkkgelisim.blogspot.com.tr/2017/03/rica-etsem-anketime-katilir-misiniz.html#comment-form

    YanıtlaSil